View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Dries Site Admin
Joined: 11 Jan 2004 Posts: 528
|
Posted: Wed Feb 01, 2006 9:37 pm Post subject: |
|
|
Kaetemi wrote: | en dual core 2GHz is nog altijd beter dan ene keer 2GHz bijvoorbeeld, eh |
das normaal eh, tis meer naar de prijs da ge moet kijken...
als ge voor dezelfde prijs een gewone processor kunt kopen, is die beter dan de dualcore. Omdat het game dan bijvoorbeeld max. 100% (ongeveer) cpu kan gebruiken ipv max 50% (ongeveer) bij een dualcore.
(?of ben ik verkeerd?)
bvb: Als je een 2 GHz dualcore koopt en die komt overeen met de prijs van een gewone processor van 3 GHz zou ik die gewone processor van 3 GHz kopen. |
|
Back to top |
|
|
$ilverstorm Regelmatige bezoeker
Joined: 29 Dec 2005 Posts: 33 Location: beert
|
Posted: Wed Feb 01, 2006 9:59 pm Post subject: |
|
|
jup merci voor et advies
|
|
Back to top |
|
|
TheFreak4Ever Post hier elke dag
Joined: 19 Sep 2005 Posts: 360
|
Posted: Wed Feb 01, 2006 10:10 pm Post subject: |
|
|
Dries wrote: | als ge voor dezelfde prijs een gewone processor kunt kopen, is die beter dan de dualcore. Omdat het game dan bijvoorbeeld max. 100% (ongeveer) cpu kan gebruiken ipv max 50% (ongeveer) bij een dualcore.
(?of ben ik verkeerd?)
|
e beetje verkeert.... e program da ni voor dualcore is geschreve gaat geen 50% gebruiken ma die gaat ook tege de 100% hange. Alleen gaat de kracht van de processor ni zo goe gebruikt zijn.
Als ge het vo de prijs doet zou ik ne gewone 4GHZ kope ma als ge voor de kracht gaat, dan raad ik den dual core
Later kome hier ng aangepaste programma's en game's op(da is zelfs nu al het geval) _________________
www.timb.be |
|
Back to top |
|
|
Kaetemi Edit This Post
Joined: 17 Jan 2004 Posts: 100 Location: ROOT\LEGACY_NULL\0000
|
Posted: Wed Feb 01, 2006 11:39 pm Post subject: |
|
|
Dries wrote: | bvb: Als je een 2 GHz dualcore koopt en die komt overeen met de prijs van een gewone processor van 3 GHz zou ik die gewone processor van 3 GHz kopen. | Bij nen dual core van 2GHz, hebt ge dus degelijk 2 cores van BEIDE 2 GHz!
Dit is dus 2 GHz sequentieel, wat wil zeggen dat een thread niet op 2 cores tegelijk gaat draaien, wat ook logisch is, want ge kunt nie de 2de processor al iets laten berekenen, voor de eerste klaar is met zijn deel van de berekening, dus elke thread kan op maximum 1 core draaien. Het is inderdaad dus zo, dat games -over het algemeen- geschreven zijn op 1 thread, namelijk de Game Loop. Deze berekent eerst de nieuwe locaties, en tekent dan op het scherm, en herbegint dan bij de berekening. Hierdoor kan er dus maar 1 core gebruikt worden, door de wijze van programmering. Wanneer deze multithreaded geschreven is, dan wordt er eerst berekend, dan begint het tekenen met de laatste volledige berekeningen, en ondertussen berekent hij nog maar eens alles, elk op een eigen core, zodat alles optimaal benut is. |
|
Back to top |
|
|
Kaetemi Edit This Post
Joined: 17 Jan 2004 Posts: 100 Location: ROOT\LEGACY_NULL\0000
|
Posted: Wed Feb 01, 2006 11:42 pm Post subject: |
|
|
TheFreak4Ever wrote: | e beetje verkeert.... e program da ni voor dualcore is geschreve gaat geen 50% gebruiken ma die gaat ook tege de 100% hange. Alleen gaat de kracht van de processor ni zo goe gebruikt zijn. | GIJ ZIJT VERKEERD! Een programma dat niet multithreaded is geschreven, gebruikt dus maar 1 core, en dus degelijk maar 50%
Natuurlijk zijn de meeste programma's zowieso al multithreaded geschreven, omdat de user interface dus op een andere thread getekent wordt dan de achtergrondberekeningen, en dan wordt dus de andere core ook gebruikt. |
|
Back to top |
|
|
pofferd Pofferdepofferdepof!
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 435
|
Posted: Thu Feb 02, 2006 7:32 pm Post subject: |
|
|
OWLA, interessant :shock:
-------------------------------------------------------------
P.S. anders moeje niki veel quote Kaetemi !! |
|
Back to top |
|
|
Dries Site Admin
Joined: 11 Jan 2004 Posts: 528
|
Posted: Thu Feb 02, 2006 8:20 pm Post subject: |
|
|
ik ben het met kaetemi eens...
de uitleg van thefreak4ever is ook niet verkeerd, maar een gewone processor is (momenteel) beter dan een dualcore in dezelfde prijs-categorie.
Dualcore processors zijn goedkoper, en dus beter in prijs/kwaliteit als de programmatuur ermee weg kan. (momenteel staat dat nog geen 100% op punt)
Maar ik zou geen idee hebben hoe de programmatuur zo te schrijven zodat hij twee processors tegelijk gebruikt... |
|
Back to top |
|
|
Kaetemi Edit This Post
Joined: 17 Jan 2004 Posts: 100 Location: ROOT\LEGACY_NULL\0000
|
Posted: Fri Feb 03, 2006 1:04 am Post subject: |
|
|
Dries wrote: | ik ben het met kaetemi eens...
de uitleg van thefreak4ever is ook niet verkeerd, maar een gewone processor is (momenteel) beter dan een dualcore in dezelfde prijs-categorie.
Dualcore processors zijn goedkoper, en dus beter in prijs/kwaliteit als de programmatuur ermee weg kan. (momenteel staat dat nog geen 100% op punt)
Maar ik zou geen idee hebben hoe de programmatuur zo te schrijven zodat hij twee processors tegelijk gebruikt... | Dual-Core is beter :)
public void _Example()
{
new System.Threading.Thread(new System.Threading.Threadstart(_Thread1)).Start();
new System.Threading.Thread(new System.Threading.Threadstart(_Thread2)).Start();
_WaitForThreads(new System.Threading.EventWaitHandle[] { _Thread1EventWaitHandle, _Thread2EventWaitHandle });
//end
}
System.Threading.EventWaitHandle _Thread1EventWaitHandle = new System.Threading.EventWaitHandle(false, System.Threading.EventResetMode.ManualReset);
private void _Thread1()
{
// Thread 1 code hier
_Thread1EventWaitHandle.Set();
}
System.Threading.EventWaitHandle _Thread2EventWaitHandle = new System.Threading.EventWaitHandle(false, System.Threading.EventResetMode.ManualReset);
private void _Thread2()
{
// Thread 2 code hier
_Thread2EventWaitHandle.Set();
}
private void _WaitForThreads(System.Threading.EventWaitHandle[] _eventwaithandles)
{
foreach (System.Threading.EventWaitHandle _EVENTWAITHANDLE in _eventwaithandles)
{
_EVENTWAITHANDLE.WaitOne();
_EVENTWAITHANDLE.Reset();
}
} |
|
Back to top |
|
|
pofferd Pofferdepofferdepof!
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 435
|
Posted: Fri Feb 03, 2006 5:47 pm Post subject: |
|
|
En wa mag da wel betekene |
|
Back to top |
|
|
Kaetemi Edit This Post
Joined: 17 Jan 2004 Posts: 100 Location: ROOT\LEGACY_NULL\0000
|
Posted: Sun Feb 05, 2006 1:33 am Post subject: |
|
|
public void _Example()
{
// Hier begint alles
// Hier wordt er een nieuwe thread, gestart, die _Thread1 uitvoert
new System.Threading.Thread(new System.Threading.Threadstart(_Thread1)).Start();
// Nog een nieuwe thread die _Thread2 uitvoert
new System.Threading.Thread(new System.Threading.Threadstart(_Thread2)).Start();
// Deze call zorgt ervoor dat er gewacht wordt tot de 2 vorige threads gedaan hebben met werken
_WaitForThreads(new System.Threading.EventWaitHandle[] { _Thread1EventWaitHandle, _Thread2EventWaitHandle });
// Hier is alles gedaan, en komt dus de code wa erna gebeurt
}
System.Threading.EventWaitHandle _Thread1EventWaitHandle = new System.Threading.EventWaitHandle(false, System.Threading.EventResetMode.ManualReset);
private void _Thread1()
{
// Thread 1 code hier
// Geef signaal, die door _WaitForThreads wordt ontvangen als teken dat thread 1 gedaan is.
_Thread1EventWaitHandle.Set();
}
System.Threading.EventWaitHandle _Thread2EventWaitHandle = new System.Threading.EventWaitHandle(false, System.Threading.EventResetMode.ManualReset);
private void _Thread2()
{
// Thread 1 code hier
// Geef signaal, die door _WaitForThreads wordt ontvangen als teken dat thread 2 gedaan is.
_Thread2EventWaitHandle.Set();
}
private void _WaitForThreads(System.Threading.EventWaitHandle[] _eventwaithandles)
{
foreach (System.Threading.EventWaitHandle _EVENTWAITHANDLE in _eventwaithandles)
{
// Wacht op signaal van elke thread
_EVENTWAITHANDLE.WaitOne();
_EVENTWAITHANDLE.Reset();
}
} |
|
Back to top |
|
|
$ilverstorm Regelmatige bezoeker
Joined: 29 Dec 2005 Posts: 33 Location: beert
|
Posted: Mon Feb 06, 2006 8:31 pm Post subject: |
|
|
amai
nu ben ik wel véél te wete gekomen
merci daarvoor
dus ik mag dus zeker een dualcore kopen zonder al te veel te vrezen dat ik maar weinig games kan spelen.
ofni?
enheu nog een ander vraagske: waar halen jullie al die kennis vandaan?
uit boekskes, lessen op school, internet ofzo?
kunne jullie een paar tips geven van sites, boeken; tijdschriften enzo
ik leer nmlk graag bij
want ik kan soms is niet goed volgen, door al dienen technische uitleg enzo |
|
Back to top |
|
|
TheFreak4Ever Post hier elke dag
Joined: 19 Sep 2005 Posts: 360
|
Posted: Mon Feb 06, 2006 9:22 pm Post subject: |
|
|
$ilverstorm wrote: |
enheu nog een ander vraagske: waar halen jullie al die kennis vandaan? |
Door op forums als deze te lezen _________________
www.timb.be |
|
Back to top |
|
|
Randy Post hier elke dag
Joined: 10 Oct 2005 Posts: 261
|
Posted: Mon Feb 06, 2006 9:47 pm Post subject: |
|
|
$ilverstorm wrote: | enheu nog een ander vraagske: waar halen jullie al die kennis vandaan? | proberen tot het werkt, en dan begrijpen hoe het werkt ;)
en als het nie lukt kunt ge altijd naar google gaan |
|
Back to top |
|
|
$ilverstorm Regelmatige bezoeker
Joined: 29 Dec 2005 Posts: 33 Location: beert
|
Posted: Fri Feb 24, 2006 8:43 pm Post subject: |
|
|
azo
ma hebde gelle nog nooit boeke geleze
ik heb nen boek geleze, alle doorgebladerd. das zo nen boek over hoe ge nen pc moet ineensteke kwist daar nog nx van ,ma echt nx van
en nu weet ik toch wel een pak meer
nog ni alles ma toch meer
geen tips voor goeie sites me how to's enzo?
da vind ik wel tof omzo is te leze
of nen site me clipkes waar da ze et voor doen
das nog beter
kheb nen toffe gevonde
iedereen zal die wel kenne
en voor die da em ni kenne http://www.tomshardware.com/ |
|
Back to top |
|
|
|