AllesPC Forum Index AllesPC
Site hosted by: www.youhosting.be
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

draadloos netwerk

 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    AllesPC Forum Index -> AllesXP
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Frank
Guest





PostPosted: Thu Jun 03, 2004 10:09 pm    Post subject: draadloos netwerk Reply with quote

Hallo,
Ik heb een draadloos netwerk, en daarachter een ADSL modem. Alles werkte goed, het netwerk is beveiligd (alleen opgegeven netwerkID's en een lange code). Helaas moest ik terug naar de fabrieksinstellingen, waardoor het netwerk op deze PC (XP) opnieuw geinstalleerd moest worden. De andere PC's in het netwerk doen het prima, er is dus niets veranderd aan modem en draadloos accesspoint.
Instellen netwerk op XP-PC is wel enigszins gelukt: ik kan toegang krijgen op mijn netwerk door dit zelf op de schermpjes rechts onder in detaakbalf te klikken en dan verbinding maken te kiezen. Maar deze verbinding blijft maar 1 of twee minuten actief en gaat daarna uit. Soms gaat hij opnieuw contact zoeken. Maar, ik zie nu ook andere netwerken, andere namen waarschijnlijk van buren?, waarmee de PC het lijkt naar willekeur contact maakt. Ik merk dat de snelheid dan zeer laag is.
Wat kan ik doen om:
- de verbinding in stand te laten, langer dan 2 minuten
- alleen de keuze te hebben uit mijn eigen netwerk.
Als iemand mij een tip kan geven. Ik ben niet erg deskundig, dus als het kan graag een uitleg van menu naar scherm naar tapblad ...etc.

Met vriendelijke groet,
Frank
:help:
Back to top
Guest






PostPosted: Fri Jul 02, 2004 7:11 pm    Post subject: Re: draadloos netwerk Reply with quote

Frank wrote:
Hallo,
Ik heb een draadloos netwerk, en daarachter een ADSL modem. Alles werkte goed, het netwerk is beveiligd (alleen opgegeven netwerkID's en een lange code). Helaas moest ik terug naar de fabrieksinstellingen, waardoor het netwerk op deze PC (XP) opnieuw geinstalleerd moest worden. De andere PC's in het netwerk doen het prima, er is dus niets veranderd aan modem en draadloos accesspoint.
Instellen netwerk op XP-PC is wel enigszins gelukt: ik kan toegang krijgen op mijn netwerk door dit zelf op de schermpjes rechts onder in detaakbalf te klikken en dan verbinding maken te kiezen. Maar deze verbinding blijft maar 1 of twee minuten actief en gaat daarna uit. Soms gaat hij opnieuw contact zoeken. Maar, ik zie nu ook andere netwerken, andere namen waarschijnlijk van buren?, waarmee de PC het lijkt naar willekeur contact maakt. Ik merk dat de snelheid dan zeer laag is.
Wat kan ik doen om:
- de verbinding in stand te laten, langer dan 2 minuten
- alleen de keuze te hebben uit mijn eigen netwerk.
Als iemand mij een tip kan geven. Ik ben niet erg deskundig, dus als het kan graag een uitleg van menu naar scherm naar tapblad ...etc.

Met vriendelijke groet,
Frank
:help:


Graag wat meer uitleg over het gebruikte materiaal , meerbepaald een router veronderstel ik met al dan niet ingebouwde modem. De router kan zodanig ingesteld worden dat enkel de door jouw bedoelde pc's toegang krijgen (zelfs met een paswoord). Indien je de security niet insteld kan iedere pc die binnen de zone van jouw bereik komt inloggen op je router en zo natuurlijk op internet komen waardoor de snelheid gevoelig daalt en/of de verbinding verbreekt.

:confused:
Back to top
Display posts from previous:   
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    AllesPC Forum Index -> AllesXP All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Archive

    futureweb.be .:. jouw hosting en webdesign partner