AllesPC Forum Index AllesPC
Site hosted by: www.youhosting.be
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

bureaublad

 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    AllesPC Forum Index -> AllesXP
View previous topic :: View next topic  
Author Message
frankfromD
IK BEN NIEUW HIER!


Joined: 20 Sep 2004
Posts: 1

PostPosted: Mon Sep 20, 2004 8:52 pm    Post subject: bureaublad Reply with quote

bij het opstarten van XP krijg ik op de linkse kant van het scherm een blauwe band met Maptaken - Andere locaties - Details. Weet iemand hoe ik die band kwijt kan. Mijn pictogrammen (snelkoppellingen) zijn ook allemaal op het scherm geblokkeerd alhoewel dat noch "uitlijnen op raster" of "automatisch uitlijnen" bij pictogrammen aangevinkt staan????
Back to top
View user's profile Send private message
Gismo1
Post hier elke dag


Joined: 20 Aug 2004
Posts: 126

PostPosted: Tue Sep 21, 2004 2:44 pm    Post subject: Reply with quote

Hallo frankfromD,

Welkom op het forum. Smile

Misschien al enkele tips die je kunnen helpen. Je uitleg is kort maar het is altijd belangrijk om volgende zaken af en toe eens uit te voeren:

opruimen van tijdelijke bestanden: voor info kan je hier terecht.

Schakel je systeemherstel eens uit, zodanig dat alle oude systeemherstelpunten zijn opgeruimd. Rechtsklik op "Deze computer" > Eigenschappen > tabblad Systeemherstel > Systeemherstel op alle stations uitschakelen. Hierna herstart je de PC en zet je het systeemherstel weer aan. (Dit hoeft enkel voor je partitie waar Windows op staat).

Maak de map "Prefetch" ook eens volledig leeg. Dit is een submap van Windows.

Scan je PC op spyware. Spyware is de laatste tijd erger aan het worden dan virussen. Enkele goede programma's met uitleg kan je hier terugvinden.

Ik raad je aan van Ad-Aware te gebruiken alsook Spybot Search&Destroy.

Installeer ook zeker SpywareBlaster. Download
Dit programma blokkeert ActiveX en spyware cookies. Het draait niet op de achtergrond en verbuikt dus geen resources.

Als je scant en er worden zaken gevonden, verwijder die dan.

Mocht je nog steeds problemen hebben, plaats dan een log met Hijack This. Hoe je dat doet kan je hier lezen.

Hopelijk mag dit antwoord toch al enige hulp bieden.

Groetjes,
Gismo
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    AllesPC Forum Index -> AllesXP All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Archive

    futureweb.be .:. jouw hosting en webdesign partner