AllesPC Forum Index AllesPC
Site hosted by: www.youhosting.be
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Problemen, maar vind de oplossing niet! :@

 
Post new topic   Reply to topic    AllesPC Forum Index -> Hardware
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mushu
Guest





PostPosted: Tue Nov 22, 2005 12:31 am    Post subject: Problemen, maar vind de oplossing niet! :@ Reply with quote

Ik zit met een probleempje, mijn pc heeft een maand of 2 geleden mn AMD Athlon 1800+ gebakke, heb lang achter het prob gezocht maar eindelijk gevonden. Nu heb ik deze vervangen door een 2500+ Barton core en deze werkte uitstekend tot vorige week. Toen ik counter strike aant spelen was plots wit scherm, wou herstarte, boot leek normaal, tot hij XP moest laden en dan plots niets meer op scherm. Ik heb elk onderdeel apart getest en geen enkel prob. Als ik mn hd in een andere pc zet als slave werkt dit soms, soms ook niet, ik word er gek van. Wat moet ik nu doen??????? Als ik hem gewoon opstart is er soms een beep code vh moederbord, soms een de CPU cooler dat niet werkt, het is altijd wel iets, maar hij wil zelfs niet meer booten!! Er komt niets op het scherm, en de grafische kaart werkt perfect!
Wat moet ik doen?
PS: Ik had wel soms eens een rapport van een conflict van de drivers van mn GPU, dat is een Nvidia GeForce 4 Ti blabla
De drivers zijn up to date, het zijn de laatste nieuwe :'(
Plzzzz help me Confused
Greetz, Mushu
Back to top
Dries
Site Admin


Joined: 11 Jan 2004
Posts: 528

PostPosted: Wed Nov 23, 2005 8:43 pm    Post subject: Reply with quote

ik zou toch even checken dat alle kabels goed vast zitten, moet je je windows niet herinstalleeren bij het veranderen van het cpu?
probeer eens je windows opnieuw te installeren.
tot waar start je computer op?
wat geeft hij als foutmelding?
Back to top
View user's profile Send private message
pofferd
Pofferdepofferdepof!


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 435

PostPosted: Wed Nov 23, 2005 9:43 pm    Post subject: Reply with quote

dries, zoveel vrage Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Mushu
Guest





PostPosted: Thu Nov 24, 2005 11:02 pm    Post subject: Jep jep jep Reply with quote

Dries wrote:
ik zou toch even checken dat alle kabels goed vast zitten, moet je je windows niet herinstalleeren bij het veranderen van het cpu?
probeer eens je windows opnieuw te installeren.
tot waar start je computer op?
wat geeft hij als foutmelding?


Alle kabels zitten goed, windows moet je niet herinstalleren bij andere CPU, ik zou het trouwens niet kunnen want hij start maar 1 keer op 10 op en dan geraakt hij met moeite tot de BIOS.
Foutmelding met beep code v/h moederbord variëert van DDR fouten tot CPU fouten, zelf zonder iets te veranderen...

Mijn logische redenering, moederbord dat kapot zou zijn... Of mss de voeding, maar dat zou mij verwonderen daar ik met een UPS (uninterupted power suply) werk en dus de stroompieken hierdoor worden tegengehouden.

Dus bij deze: Heeft iemand een moederbord voor AMD Socket A (462) DDR400 AGP8x ATA133 en sound & lan onboard?? Of iets in deze aard?

Plzzzzz help me, ik mis mijn counter strike source Sad Sad Sad

Greetz Mushu Twisted Evil
Back to top
Dries
Site Admin


Joined: 11 Jan 2004
Posts: 528

PostPosted: Thu Nov 24, 2005 11:17 pm    Post subject: Re: Jep jep jep Reply with quote

Mushu wrote:
hij start maar 1 keer op 10 op en dan geraakt hij met moeite tot de BIOS.
Foutmelding met beep code v/h moederbord variëert van DDR fouten tot CPU fouten


Confused ai, das minder Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Kaetemi
Edit This Post


Joined: 17 Jan 2004
Posts: 100
Location: ROOT\LEGACY_NULL\0000

PostPosted: Thu Nov 24, 2005 11:21 pm    Post subject: Reply with quote

time to flash the bios ;p
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mushu
Al een paar keer langsgekomen


Joined: 24 Nov 2005
Posts: 8
Location: BXL

PostPosted: Fri Nov 25, 2005 10:04 pm    Post subject: BIOS flash :-s Reply with quote

Da klinkt ni heel tof, zo nen BIOS flash

Heb ondertussen een ander moederbord geprobeert (==> Met dezelfde Harde schijf) en deze wil ook niet werken, af en toe een halve boot, dan nix meer, morgen steek ik de HD as slave in een andere pc, formateer die compleet en als het dan niet wil werken vliegt gans den boel door den tuin.

Nu heb ik mn resultaten van mn examencommissie gekregen en ben geslaagd op 14 van de 16 vakken, dus daar ga ik toch wel is ene op gaan drinke. Morge gaan werke met "la tête dans le cul" ma bon.

Dus mense, allemaal naar huizinge in the pole allemaal ons (of ja, tmijn) verdriet gaan verdrinke omda de pc het laat afweten.

Greetz, Mushu
_________________
Wie het laatst lacht, heeft de mop meestal niet door
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Mushu
Al een paar keer langsgekomen


Joined: 24 Nov 2005
Posts: 8
Location: BXL

PostPosted: Sun Dec 04, 2005 10:41 pm    Post subject: Alles oké PC Reply with quote

Bios werd geflasht door onze lieve moderator Randy en schijfke geformateerd. Alles trug in orde, trug cs spelen :-D

Thx Randy, I ow you one Wink
_________________
Wie het laatst lacht, heeft de mop meestal niet door
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Mushu
Al een paar keer langsgekomen


Joined: 24 Nov 2005
Posts: 8
Location: BXL

PostPosted: Tue Dec 06, 2005 12:04 am    Post subject: Close topic... Reply with quote

Liefste moderatorkes, tis ni dak ulle wil storen in ullen overvolle agenda, en ik weet da gijle nog ni echt veel topics hebt ma den deze mag toe zenne... Wink
Thx again Randy Wink
_________________
Wie het laatst lacht, heeft de mop meestal niet door
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AllesPC Forum Index -> Hardware All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Archive

    futureweb.be .:. jouw hosting en webdesign partner